سخنراني خميني در در بهشت زهرا - 12 بهمن 1357در مورد اب و برق و اتوبوس مجاني و ...


امام خمینی (ره):دلخوش نباشید که آب و برق را مجانی کنیم روحیات شما را عظمت میدیم، شما را به مقام انسانیت میرسانیم متن کامل بیانات امام خمینی، اول انقلاب در بهشت زهرا
... شما به معنویات احتیاج دارید،معنویات ما را بردند اینها،دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن میسازیم، آب و برق را مجانی میکنیم، اتوبوس را مجانی میکنیم،دلخوش به این مقدار نباشید،روحیات شما را عظمت میدیم، شما را به مقام انسانیت میرسانیم، اینها شما را منحط کردند،اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است. ...

برای گوش دادن به سخنرانی تاریخی امام خمینی اینجا کلیک کنید


معصومه قلعه چهی به دار آویخته شد

وارش : معصومه اعدام شد. صبح پنج شنبه عده زیادی تلاش کردند که از اولیاء دم رضایت بگیرند. از جمله وکیلش و حتا افرادی که در زندان و اجرای احکام اون کار می کردند. اما نشد که نشد. امروز آقای خرمشاهی زنگ زدن و گفتن آرام و صبور پذیرفت و رفت...

مختصری از آنجه بر معصومه گذشت
روزنامه حکومتی اعتماد : سال ۷۸ خانواده مردی به نام «م» با مراجعه به پلیس به خاطر ناپدید شدن پسر و عروس شان به نام معصومه شکایتی را مطرح و اعلام کردند آن دو مدتی قبل در یکی از شهرهای اطراف رفسنجان خانه یی اجازه کرده بودند اما اکنون خبری از آنها نیست. مدتی بعد معصومه شناسایی شد و مورد بازجویی قرار گرفت اما از سرنوشت شوهرش اظهار بی اطلاعی کرد و مدعی شد یکی از دوستان «م» یک شب دنبال او آمد و آن دو با هم بیرون رفتند و از آن به بعد «م» ناپدید شد. در حالی که ردپایی از مرد ناپدیدشده وجود نداشت، صاحبخانه زوج جوان که منزلش را پس گرفته بود با حفاری در باغچه اسکلت مردی را پیدا کرد و موضوع را به پلیس اطلاع داد.
تحقیقات صورت گرفته فاش کرد جنازه متعلق به «م» است و وی را کشته اند و این در حالی بود که معصومه فراری شده بود. اما این زن چندی بعد به پلیس مراجعه و خودش را تسلیم کرد. او قتل شوهرش را پذیرفت و گفت؛ آن روز من و «م» با هم دعوا کردیم. حین مشاجره شوهرم از پشت دو دستم را گرفت و من برای اینکه بتوانم خودم را خلاص کنم سنگی را که روی زمین بود برداشتم. فقط می خواستم ضربه یی آرام به دست وی بزنم تا مجبور شود رهایم کند. من به بیماری صرع مبتلا هستم و در همان لحظه دچار تشنج شدم و بدون اینکه اختیار رفتارم را داشته باشم ناخواسته دستم به گونه یی تکان خورد که سنگ به سر شوهرم اصابت کرد. حدود یک ساعت بعد وقتی به هوش آمدم دیدم او فوت شده است. از ترس جسدش را در باغچه خانه دفن کردم و در بازجویی های پلیسی هم که آن موقع انجام شد دروغ گفتم.
پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی معصومه پای میز محاکمه رفت. اسنادی که بیماری صرع او را تایید می کرد از سویی و از طرف دیگر ارتکاب قتل و دفن جنازه سبب شد این پرونده دچار فراز و فرودهای زیادی شود، به گونه یی که چندین بار در مورد وی حکم صادر و هر بار از سوی دیوان عالی کشور نقض شد تا اینکه بالاخره بعد از گذشت ۹ سال کشمکش قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص این زن را تایید کردند و نام وی در فهرست اعدامیان قرار گرفت.

تصوير مرداني که سي سال است ايران را به تسخير خود در اورده اند




آمارهای رسمی اعلام شده: 14 هزار خودکشی موفق سالانه (حالا رسانه هاي بيگانه بگن ايرانيها درهيچ زمينه اي موفقيت و پيشرفت ندارند خوب بگن)


سرمایه: بنابر آخرین آمارهای رسمی اعلام شده تعداد کسانی که طی یک سال خودکشی موفق کرده اند، پنج درصد هزار نفر یا سه هزار و 500 نفر در کشور است. اما سیدمهدی حسن زاده مسوول کمیته پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت معتقد است: «75 درصد از موارد خودکشی به خاطر مسائل فرهنگی و پیچیدگی های اجتماعی اعلام نمی شود.» بنا بر این به نظر می رسد تعداد این افراد 14 هزار نفر در سال باشد. دکتر میترا حفاظی کارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت دیروز در سمینار یک روزه وضعیت خودکشی در ایران و راه های پیشگیری از آن گفت:«با اینکه بیشتر موارد خودکشی در سطوح اقتصادی و اجتماعی پایین گزارش می شود اما موارد خودکشی در سطح متوسط اقتصادی و اجتماعی نیزقابل توجه است. همچنین بر اساس پژوهش های انجام شده در کشور، بیشتر اقدام کنندگان به خودکشی را همانند سایر کشورها، زنان تشکیل می دهند البته مرگ ناشی از خودکشی در زنان بیشتر است به طوری که خودکشی در زنان متاهل بیشتر از زنان مجرد است. همچنین در میان زنان خانه دار موارد خودکشی 67 درصد نسبت به زنان شاغل بیشتر است.» حفاظی در حالی به این نتایج اشاره کرد که احمدعلی نوربالا روانپزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز چندی پیش در کارگاه بررسی پدیده خودکشی به عنوان یکی از کارگاه های همایش اسلام و آسیب های اجتماعی گفته بود: «پژوهش هایی که در کشورمان انجام شده نشان می دهد اختلالات روانی در افراد متاهل بیش از افراد مجرد است و تحقیق هایی که به تازگی انجام شده نشان می دهد نرخ خودکشی زنان متاهل در شهرهای مازندران و آذربایجان شرقی بیش از سایر نقاط کشور بوده است.»حفاظی ادامه داد: «اقدام کنندگان به خودکشی در کشور ما در گروه سنی پایین و عمدتاً جوانان بوده و رده سنی آنها را 15 تا 30 ساله ها (حدود 70 درصد) تشکیل می دهند بنابراین خودکشی در گروه نوجوان و جوان شایع تر است.» کارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه «در این مورد آمار ایران نسبت به سایر کشورها در سطح پایینی گزارش می شود»، گفت:«این در حالی است که طی سال های اخیر، تعداد موارد خودکشی و مرگ ناشی از آن در کشور افزایش یافته است.»

گزارش cnn از خود کشي خانواده 7 نفره امريکاييErvin Lupoe

لينکهاي مرتبط:http://azizanpress.blogspot.com/2009/01/blog-post_4237.html

خود کشي يک خانواده هفت نفري در امريکا به علت بيکاري








در اتاق خواب طبقه بالا جسد دو پسربچه دوقلوی 2 ساله در کنار پیکر مرده مادرشان پیدا شد. در اتاق خواب دیگر جسد دو دختردوقلوی 5 ساله ویک دختر 8 ساله در کنار جسد پدرشان.
افسران پلیس بعد از ورود به خانه ای در ویلمینگتن با صحنه بسیار وحشتناکی مواجه شدند.
و نامه یی را پیدا کردند که در آن پدر خانواده با حالتی مضطرب تحت عنوان (داستان غم انگیز) به یک ایستگاه تلویزیون محلی و برخی مسولین فاکس کرده است. پلیس بر این باور است اروین 40 ساله قبل از خودکشی 5 فرزند و همسرش را کشته است.این زوج اخیرا شغل خود را در بیمارستان از دست داده بودند.
(چرا بچه های ما باید توسط دیگران بزرگ شوند؟) این قسمتی از نوشته فاکس شده پدر خانواده به تلویزیون kbcاست. این تلویزیون نیز قسمتهایی از نامه را در وب سایت خود قرار داده است؛ این تلویزیون بعد از دریافت فاکس موضوع را به پلیس اطلاع داد.پلیس نیز قبلا از طریق یک تماس ناشناس از موضوع مطلع شده بود. تماس گیرنده ناشنای به پلیس گفته بود: من همین الان به خانه آمدم و همه خانواده ام کشته شدند. پلیس مطمئن است این صدای یک مرد بوده است ولی مطمئن نیست که صدای پدر خانوده بوده است. این حادثه در ساعت 8:30 صبح سه شنبه در منطقه کوچکی بین لس آنجلس و لانگ بیچ اتفاق افتاده است. همه قربانیان این حادثه از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفته بودند.





اين پنجمين مورد مرگ دسته جمعي خانوادگي در جنوب كاليفرنيا به وسيله قتل يا خودكشي طي يك سال است. پليس از تمامي افرادي كه تحت فشار اقتصادي قرار دارند خواسته به جاي روي آوردن به خشونت خواستار كمك شوند.اروين لوپ در نامه‌اش ادعا كرده كه وي و همسرش از كار خود در يك بيمارستان اخراج شده‌اند و همسرش پيشنهاد داده كه خود و بچه‌هايشان را بكشند. پليس جزئيات بيش‌تري را از فكس ارسالي آن‌ها فاش نكرد.به گزارش آسوشيتدپرس اين نامه نشان مي‌دهد كه لوپ و همسرش‌ به خاطر دادن اطلاعات نادرست به سازمان ديگري براي كسب مزايايي براي نگهداري از كودكان تحت بازجويي بوده‌اند و يكي از كارفرمايان آن‌ها به آن‌ها گفته كه زحمت آمدن به سر كار را به خود نداده و بهتر است بروند و مغرشان را منفجر كنند.





























متن نامه فاکس شده به تلويزيون kbc





بعد از سی سال اگر آب و برق مجانی ندادند دست کم آب و برق جیره بندی که دادند!


احتمال جیره‌بندی آب در سال ۸۸»
وزیر نیرو می‌گوید که ممکن است در سال آینده، آب در ایران جیره‌بندی شود.
پرویز فتاح که امروز سه‌شنبه در حاشیه گردهمایی حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: «چنانچه وضعیتی که تاکنون و از ابتدای سال آبی ۸۷-۸۸ بر کشور حاکم شده است، ادامه یابد، این احتمال وجود دارد که جیره‌بندی آب برای کلانشهرها صورت گیرد.»
به گزارش خبرگزاری مهر، آقای فتاح اظهار داشت که در خصوص کم‌آبی‌ها در ایران نگران است.
این در حالی است که کارشناسان بخش آب و هوا در ایران پیش‌بینی کرده‌اند که خشکسالی در سال آبی گذشته (مهر ماه سال ۱۳۸۶ تا مهر ماه سال ۱۳۸۷) که بخش غربی و جنوب غربی کشور را تحت تأثیر خود قرار داده بود، امسال نیز ادامه خواهد داشت.

خاوران به هر شکل که در آید، آرامگاه عزیزان ماست

خاوران در یاد و جان ما نقش بسته است، در نگاه منتظر مادران و کمر خمیده پدران، در موهای سپید شده از رنج همسران، در پرسش های بی پاسخ فرزندان و خاطرات تلخ و شیرین رفیقان ...

قهرمان قهرمان، دشت خاوران
رسته از قلب تو یاد ارغوان
آب صد چشمه در چشم پاک توست
خواب صد برکه در زیر خاک توست

هموطنان عزیز

انسان های آزادیخواه
بار دیگر خاک خاوران مان را، گلستان گل های پر پرشده امان را در هم کوبیده اند، سنگ قبرها و تمام زمین آن را دگرباره شخم زده اند و درخت و نهال کاشته اند. این خود یادآور همان روزهای نخست است که جلوی چشمانمان با بولدوزر خاک خاوران را زیر ورو می کردند، قاب عکس های عزیزانمان را می شکستند و بدون توجه به این که آن ها در این مکان خفته اند و بدون احترام به مردگان ما که در هر آئین و مسلکی جایگاه ویژه دارند، حتی نشانه گذاری هائی را که مادران برای خودشان ترسیم کرده بودند، ویران نموده و به فحاشی ما می پرداختند. دریغ و درد که به جای پاسخگویی به سئوالات ما در رابطه با چرائی و چگونگی اعدام عزیزانمان، خاک در چشم بازماندگان آن جاویدزندگان می پاشیدند و باز هم می پاشند. آن ها امروز هم مثل دیروز، می خواهند صورت مساله را پاک کنند تا مجبور نباشند، هر روز و هر شب با چنین پرسش هائی مواجه شوند که به چه جرمی آن فرهیختگان را که عموما طبق قوانین خود جمهوری اسلامی به زندان محکوم شده بودند، این چنین قتل عام نمودید و آن ها را دسته جمعی، شبانه و مخفیانه در گورستانی پرت و دور افتاده دفن کردید؟ چرا مانع برگزاری مراسم برای آن ها می شوید و به ما نیز حمله می کنید؟ چرا ما را از حضور بر سر گورهای بی نام و نشان آنان نیز منع می کنید؟ قاتلان عزیزان ما می خواهند حتی وجود آنان را نیز منکر شوند، اما آن ها کور خوانده اند. آن ها که در این خاک خفته اند، از زندگان قاتلانشان نیز زنده ترند. مردگان ما، گوئی هم چنان بر زندگی قاتلان خود سایه افکنده اند. بیهوده نیست که همواره در اندیشه توطئه ای علیه خاک گورهای جمعی آنان نیز هستند. ما بازماندگان جانباختگان خاوران اعلام می کنیم، همانگونه که تا به حال با چنگ و دندان این خاک را حفظ کرده ایم، باز هم از هیچ تلاشی در شعله ور نگاهداشتن یاد عزیزانمان فروگذار نخواهیم کرد. خاوران در یاد و جان ما نقش بسته است، در نگاه منتظر مادران و کمر خمیده پدران، در موهای سپید شده از رنج همسران، در پرسش های بی پاسخ فرزندانشان و خاطرات تلخ وشیرین رفیقانشان. هر بوته ای که در این خاک بروید، هر جوانه ای که از بطن آن سر بر آورد، بوی خفتگان در این خاک و نشانی از وجود آنان و رد پائی از حسرت دیدارشان خواهد داشت، و چشمه ای سرشار از آرزوهای نهفته شان در این خاک سرد را جاری خواهد نمود. خاک خاوران به هر شکل که در آید، آرامگاه عزیزان ماست. خاوران ماست و جان های شیفته عزیزان ما در زیر آن نهفته است. ما از همه انسانهای شریف و آزادیخواه می خواهیم که صدای خفه شده در گلوی ما را فریاد کنند. علیه این ظلم بی حد بر ما و در حق عزیزان ما اعتراض کنند. ما از تمامی سازمان های مدافع حقوق بشر می خواهیم که در اقدامی عاجل و سریع مانع ادامه اقدامات غیرانسانی و بی شرمانه جدید علیه خاک عزیزان ما شوند.
دادخواهان کشتار ۶۷
۷ بهمن ۱۳۸۶

گلزار خاوران +فیلم


. 1/26/2009
بدجوری این گلزار خاوران آزاری شده برای نظام. با تمام سادگی‏اش اگر بماند هرسال از سال قبل هویداتر دهن کجی می‏کند به مقبره‏ی با شکوه حضرت امام. ساختمانش بکنند می‏شود ساختمان گلزار خاوران. پارکش بکنند می‏شود پارک گلزار خاوران.
سنگین‏ترند دست به ترکیبش نزنند و خودشان را بد ترکیب‏تر از این نکنند.
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

مصاحبه خميني در سال 1978 در پاريس

http://www.irannegah.com/

تبعبد زندانی سیاسی به زندان لاهیجان



آژانس خبری موکریان/ سرویس حقوق بشر :یک زندانی اهل بوکان به نام محمد صالح کویخاشیره ، صبح روز گذشته از زندان مهاباد به زندان لاهیجان تبعید گردید.کویخاشیره که حدود سه سال است در زندان بسر می برد ، به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف ، از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به تحمل 8 سال تبعید در زندان شهرستان لاهیجان محکوم شده است.

تحرکات اخیر(شرکت خصوصی)بنیاد نوروز عليه پناهندگان



بابك شديدى
بنیاد نوروز یک شرکت !!! بیزینسی وابسته به رضا پهلوی و سلطنت طلبها است و ازطرف آنها ساپورت میشود . جالب اینجاست که جدیدا بنیاد نوروز و بهمن مالی زاده در تلویزیون پارس برنامه اقای صور اسرافیل را ساپورت میکنند و این را به صورت زیر نویس در تلویزیون پارس به نمایش میگزارد .
اقای صور اسرافیل هم که شخصیتی شناخته شده در به کار بردن الفاظ رکیک تا تقسیم کردن انسانها به کرد و لر و عرب و .....و ساختن وطن و میهن و خاک پاک برای خود است . این اقایان که از خشم مردم در انقلاب ٥٧ فرار کرده اند ، نوک حملات خود را متوجه فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی و حزب کمونیست کارگری ایران کرده اند و در برنامه بهروز صور اسرافیل به فحاشی علیه فدراسیون و حزب کمونیست کارگری مشغولند. اینها در حرکات جدید خود و نفوذ بین پناهندگان موسوم به شمال عراقی و با وعده و وعید های بی اساس باعث در گیری عده ای از پناهندگان شده اند . بدون اجازه از پناهجویان فیلم تحصن پناهجویان جلوی دفتر سازمان ملل در سالهای گذشته در اربیل عراق را در تلویزیون خود پخش کرده و پناهجویان را آواره کرد قلمداد میکنند و علنا انسان های فراری از جمهوری اسلامی را به کرد و عرب و ترک و غیره تقسیم میکنند و آن را به بدل به خوراک تبلیغاتی برای پر کردن جیب خود کرده اند . هر روزه در بین پناهجویان وعده کمک های مالی وجنسی و غیره را میدهند ، ولی هیچ گاه آنها را دعوت همبستگی و متشکل شدن در برابر سیاستهای ضد پناهندگی یو ان و دول غربی نمیکنند ، هیچ گونه کمک حقوقی به پناهجو نمیکنند ، در برابر دیپورت پناهجو به جمهوری اسلامی هیچ گونه عکس العملی از خود نشان نمیدهند و همه مشکلات پناهجو را میخواهند در مسایل اقتصادی خلاصی کنند و بگویند پناهجویی که سالها در برابر جمهوری اسلامی و این نظام کثیف ایستاده و مبارزه کرده مشکلش ١٠ میلیون لیر ترک و ٤ دلار است . نه ! اقایان این گونه نیست !!!
باید به این آقایان گفت که همین چند هفته قبل به فراخوان فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی واحد سوئد و همبستگی و اعتراض هزاران پناهجو در برابر سیاستهای ضد پناهندگی دولت سوئد خیابان های استکهلم زیر پای این گریختگان از جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به لرزه در آمد واولین میوه و ثمره اش لغو دیپورت ٤٨٠کودک مبتلا به بیماری آپاتی به کشورهای خود شد.
این انسانها زیر چتر و پرچم فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی جمع شدند و این حرکت بزرگ را در دفاع از حقوق انسانی پناهجویان رقم زدند .
آقای بهمن معالي زاده ، شما و بنیاد نوروزتان برای نجات جان پناهجو ها از دیپورت به کشورهای اسلام زده و دیکتاتوری چه کرده اید!!!
جز اینکه با نمایش فیلم عده ای انسان گریخته از ظلم و ستم و اسلام سیاسی در ایران آنها را آواره کرد !!! خطاب میکنید و به فکر جمع کردن پول و زدن آن به جیب خود هستید . اقای مالی زاده ما از ظلم و ستم و خفقان حاکم بر آن جامعه و برای نجات جان خود گریخته ایم ما را تقسیم به قومیتها و ملیت ها نکنید ، ما همه انسانیم ، ما آواره نیستیم ، آقای مالی زاده تا وقتی مرز هست پناهنده هم هست . پناهنده وطن ندارد .
http://www.hambastegi.org/farsi/maqalat/ham192-Babak.htm

عکس هاي منتشر نشده از انقلاب 1357

یکی از افراد منصوب به طرفدار شاه در شهر ( حوالی امجدیه ) گردانده میشود
















اجتماعی از مردم در طرف داری از شاه در امجدیه سال 57
















اولین رئیس جمهور انقلاب


















26 بهمن 57 جنازه چهار تن از سران رژیم پهلوی که در پشت بام مدرسه رفاه اعدام شدند خسرو داد و رحیمی بالا و ناجی و نصیری رئیس ساواک در پایین


















دستگیری یکی از اعضای ساواک در سال 57


















تیمسار رحیمی (سمت راست ) و معاونش تیمسار نوروزی بعد از انقلاب

















هویدا در سردخانه


































کاريکاتوري بدون شرح در مورد مجري برنامه 90

منبع،روزنا مه ورزشي گل



اعترافات یک نفربه براندازی نرم


اعترافات اینجانب به نرم کاری (قسمت اول) آرمان امیری

به دنبال بازداشت هوشمندانه عناصر معلوم الحالی چون برادران علایی و دست اندرکاران بخش فارسی زبان بی بی سی و اعتراف تمامی این افراد به شرکت در برنامه براندازی نرم نظام، اینجانب متوجه شدم که با درایت سربازان گمنام امام زمان بیش از این راه فراری ندارم و به زودی مورد مهرورزی قرار خواهم گرفت. لذا از آنجا که «النجات فی الصدق» اینجانب تصمیم گرفتم تا پیش از آنکه سربازان گمنام امام زمان بر سرم خراب شوند خود پیشاپیش دست به اعتراف زده تا شاید مورد عفو و عطوفت اسلامی-انقلابی قرار بگیرم. لذا بدین وسیله اعترافات خود را منتشر می کنم:
اینجانب که همه تصور می کردند آرمان امیری هستم اما نگو یک نفر دیگر بودم که هنوز نمی دانم چه کسی است و قرار است سربازان گمنام امام زمان برایم شفاف سازی کنند، اعتراف می کنم که از مدت ها پیش مشغول فعالیت بوده ام. همچنین اعتراف می کنم که تمامی فعالیت ها را به صورت نرم انجام می داده ام، راستش من اصلا از بچگی نرم دوست داشتم، فکر کنم این ویژگی را از همان ابتدای تولد پیدا کردم، از همان موقع هم همیشه گریه می کردم تا یک چیز نرمی به من بدهند. بزرگ هم که شدم این عادت نرمی را حفظ کردم و همه فعالیت های خودم را همیشه نرم می کردم.
بنده از حدود 7 - 8 سال پیش طی یک اقدام از پیش تعیین شده و با یک برنامه ریزی فشرده یک ساله موفق شدم به درون دانشگاه های اسلامی کشور نفوذ کنم. برای اینکار من از حفره هایی که هنوز در سد کنکور قرار داشت و با چوب پنبه برادران بسیجی پر نشده بود عبور کردم که این کار هم با نرمش بسیار ظریفی انجام شد. پس از آن من به قصد اخلال در نظم عمومی کشور هر روز از خانه به دانشگاه می رفتم و با سوار شدن به اتوبوس و مترو مدام به درون جامعه نفوذ نرمی می کردم. البته در پاره ای از موارد که مترو شلوغ بود احساس می کردم که برخی سربازان گمنام امام زمان من را ردگیری کرده و مشغول نفوذ نرمی هستند، اما خوشبختانه هیچ گاه نه من صدایش را درآوردم و نه آنها.
پس از مدتی تلاش کردم با چند تن از عناصر ساده لوح دانشگاه طرح دوستی بریزم. به این منظور نرم نرمک به آنها نزدیک شدم اما به دلیل بی تجربگی و نداشتن آموزش های لازم و البته بی تقوایی در چند مورد به شدت مضروب شدم. متاسفانه اولین عناصری که من تلاش کردم به آنها نزدیکی نرمی کنم از هموطنان کرد بودند که اصلا نرم و سفت سرشان نمی شد و هیچ رقمه راه نمی دادند

گفتگوي صداي آمريکا با دکتر حسن ماسالي

منتظری مردم را به اعتراض فراخواند



دفتر منتظرى: جمعى از اقشار مردم نجف آباد روز جمعه با‏ ‏وی ديدار كرده و اعتراض خود را از تصميم‏ دادگاه ويژه روحانيت قم در مورد یکی از اعضای دفتر آیت الله منتطری اعلام کردند. آیت الله منتطری در این دیدار از جمله گفت ‏‏خيلى تعجب است، الان نزديك سالگرد انقلاب است ، سى سال از انقلاب‏ ‏گذشته است. مثل اين كه آقايانى كه متصدى امورند فراموش كرده اند‏ ‏شعارهايى را كه مردم اول انقلاب مى‎دادند. اگر بنا بود كه نفتى را بفروشند‏ ‏و خرج كنند كه شاه اين كار را مى‎كرد. رژيم سابق روزى شش ميليون بشكه‏ ‏نفت مى‎فروخت و كارهايى هم انجام مى‎داد. الان نزديك سى سال‏ ‏از انقلاب مى‎گذرد، شما پاسخ اين مردم را چه مى‎گوييد؟ آيا‏ ‏آزادى كه شعار مردم بود همين است كه سه چهار نفر بنشينند تصميم‏ ‏بگيرند و بقيه ساكت باشند؟! ‏لازم است خواسته هاى مردم مورد توجه قرار گيرد و مردم هم ساكت نباشند.‏ ‏مردم وظيفه دارند كه در هر شرايطى اعتراض خودشان را اعلام كنند وگرنه‏ ‏اصلا بى خود انقلاب كردند

طرح پیشنهادی برای آغاز یک حرکت نوین سیاسی – تشکیلاتی


حسن ماسالی
hmassali@aol.com

منظور ـ رسیدن به چند هدف:
1- پایان دادن به مناسبات "انفرادی" و ایجاد "فراکسیون های فکری – سیاسی – تشکیلاتی" و زمینه سازی برای ایجاد " احزاب مدرن اجتماعی" در روند شرکت در مبارزه اجتماعی؛
2- استمرار بخشیدن مبارزات خاص حزبی وهمآهنگ کردن مبارزات عام اجتماعی با هم پیمانان و متحدین سیاسی ؛
3- تلاش مشترک برای ایجاد " قدرت جایگزین" و برکناری رژیم حاکم در ایران؛
4- نهادینه کردن احزاب مدرن اجتماعی وسایرنهادهای ملی و دمکراسی خواهی در جامعه؛
5- بسیج و سازماندهی نیروهای تولیدی و اجتماعی و کارشناسان جامعه برای نوسازی جامعه و تکامل اجتماعی.

پیشگفتار:
بررسی رویداد های تاریخی ایران از انقلاب مشروطیت تاکنون نشان میدهند که عوامل مختلفی در شکست و ناکامی نیروهای ملی و دمکرات موثر بوده اند. یکی از این عوامل فقدان احزاب مدرن اجتماعی در ایران بوده است. بعبارت دیگر، نیروهای طبقاتی و اجتماعی ایران اکثراً مبارزات خود را در تشکل های سیاسی که خصلت " جبهه ای" و یا " جنبشی و فراگروهی " داشتند ادامه میدادند. تشکل های فراگروهی نیز براساس خصلت و کیفیت نیروهای دربرگیرنده خود،الزاماً " اهداف و مصالح عمومی جامعه" را در نظر میگیرند و تحقق خواستهای کوتاه مدت و مرحله ای را مد نظر دارند.
بررسی تاریخ تحولات سیاسی ایران نشان میدهد که حتی " حزب توده" خصلت " جبهه ای " داشت و در این "حزب" از کارگر ، دهقان تا آخوند و خوانین عضویت داشتند.
مناسبات فکری ، سیاسی و تشکیلاتی " التقاطی" موجب می شدند که مبارزه طبقاتی مخدوش گردند ونیروهای اجتماعی جامعه نمیتوانستند از سازمان یافتگی مطلوب با چشم انداز سیاسی دراز مدت، برخوردار شوند.
چنین مناسبات سیاسی و فنون سازماندهی موجب گردیدند که افراد جامعه " اتمیزه " شوند وبطور "انفرادی" در مبارزه اجتماعی شرکت کنند. وهمین امر به رشد فرهنگ " فرد گرائِی " و " فرقه گرائی" در میان ایرانیان یاری رسانده است و از طرف دیگر ، پراکندگی نیروها شرایطی مساعدی برای رخنه و جولان دادن عناصر " لمپن" ( لات – و- لوت ها) درجریانهای سیاسی ایجاد میکنند تا در درون " جنبش ملی و دمکراسی خواهی " دست به تخریب بزنند.
فقدان احزاب مدرن اجتماعی موجب فقدان " همبستگی طبقاتی" و"انسجام مبارزاتی"میشود. اما ایجاداحزاب مدرن اجتماعی به شکل گیری "رهبری دستجمعی" درجامعه یاری میرساند واز این طریق" سیاست و راهکارهای حزبی" جایگزین" سیاستبازی های فردگرایانه" میشود.
بی علت نیست که " جنبش ملی و دمکراسی خواهی ایران"پس از صد سال مبارزه هنوز نتوانسته است از استحکام تشکیلاتی و اعتبارسیاسی و اجتماعی برخوردار شود.
استقرار"حکومتهای دیکتاتوری" نقش مهمی در " پراکندگی" نیروهای سیاسی و اجتماعی داشتند، اما چنین ضعف و کمبودهائی را نباید فقط یک جانبه نگریست. عدم دوراندیشی وتوجه رهبران سیاسی و روشنفکران جامعه به امرایجاد "احزاب مدرن اجتماعی"،عامل مهم دیگری د رایجاد مناسبات " فرد گرایانه "و اتمیزه شدن مناسبا ت سیاسی و اجتماعی در ایران میباشد.
برپائی یک جنبش فراگروهی و فرا مسلکی برای جامعه ضروریست، اما " ستون فقرات " چنین جنبشی را باید " احزاب مدرن اجتماعی " تشکیل بدهند تا تداوم واستمرار مبارزه اجتماعی و همچنین رهبری دستجمعی را بطور دراز مدت درجامعه تضمین کنند.
تاریخ سیاسی صد سال گذشته ایران نشان میدهند که " جنبش ها" و جبهه ها" پس ازکسب پیروزیهای موقت ، تجزیه شده و یا فرومی پاشند ومردم دردمند ایران بعلت فقدان سازمان یافتگی مطلوب طبقاتی وفقدان ابزار تشکیلاتی و مبارزاتی دراز مدت ،در صد سال گذشته با شکست و ناکامی های پی در پی مواجه شده اند و این روند واپسگرایانه همچنان ادامه دارد.
البته هم اکنون در ایران " محافل" فراوانی ظهور کرده اند که خود را " حزب" می نامند. اما اکثر قریب باتفاق آنان خصلت " فرقه گرایانه" ویا " محفلی " و " قبیله ای " دارند. اینگونه محافل اغلب ارتباطی با اقشار و طبقات اجتماعی ندارند و خواست های" نخبه گرایانه"( الیتیستی) خود را بنام اقشار و طبقات اجتماعی مطرح میکنند و از" مدرنیسم " و سکولاریسم" گریزان هستند.
باید خاطر نشان ساخت که منظور از تشکیل"احزاب مدرن اجتماعی " اینستکه در روند مبارزات اجتماعی و در برخورد آرا و عقاید و درپیوند سازمان یافته با خواستهای مشخص اقشار و طبقات اجتماعی شکل بگیرند، نه بر اساس خواستهای " نخبه گرایانه" چند روشنفکر و یا رئیس طایفه.
بنابراین، شکل گیری احزاب مدرن اجتماعی را باید بطور سنجیده و علمی با تکیه به نیروی اجتماعی و با تکیه به مبانی سکولاریسم،پلورالیسم سیاسی، مساوات طلبی و ایجاد " همبستگی ملی ویکپارچگی کشور" پایه ریزی کرد.

روش کار:
برای این منظور و آغاز کار، پیشنهاد میکنم که گام اول رابا ایجاد فراکسیونهای مستقل فکری و تشکیلاتی بشرح زیربرداریم و سپس طی روندی درپیوند با مبارزات اجتماعی مردم ایران، "فراکسیونهای فکری – سیاسی " را از نظر کمی وکیفی به "حزب" ارتقا دهیم :
1- طرفداران اندیشه و سیاست" سوسیال دمکراسی"؛
2- طرفداران اندیشه و سیاست " لیبرال دمکراسی"؛
3- طرفداران اندیشه و سیاست " ملی گرائی "؛
4- طرفداران اندیشه و سیاست " آینده نگری".
5- طرفداران اندیشه و سیاست " سوسیالیستی"(که آماده همکاری با دگراندیشان دمکرات هستند).

الف- همه افراد و محافل که طرفدار هر یک از جریانهای فکری و سیاسی مزبور هستند، از طریق رابطین خود درداخل وخارج ازکشوربرای شکل گیری"فراکسیون فکری– سیاسی- تشکیلاتی " مطلوب خود نام نویسی کنند تا ابتدا "فراکسیون مستقل " خود را تشکیل بدهند و سپس:
ب- با مشارکت نمایندگان " فراکسیون ها"،شورای هماهنگ کننده همه ی فراکسیونها باهمدیگر نشست مشترکی داشته باشند وطرح مقدماتی اهداف ، برنامه سیاسی و برنامه عمل مبارزاتی مشترک فراگروهی و فرا فراکسیونی را تدوین کنند وکنگره یا کنفرانس مشترک نیروهای مزبور راهمزمان در اروپا و آمریکا تدارک دیده، سازماندهی کنند.
ج- هریک از فراکسیون ها ضمن همکاری مشترک با سایر فراکسیونهای هم پیمان ، راهکارهای مستقل خود را برای تشکیل " حزب " دنبال میکند ودرامورداخلی سایر " فراکسیونها" دخالت نخواهد کرد.
د- مناسبات سیاسی و تشکیلاتی و برنامه عمل مشترک نیروها( فراکسیونها) براساس اساسنامه وآئین نامه تدوین و تنظیم میشوندو پس از توافق نیروهای مزبور باجرا در می آیند.

تصويري از سنگسار كردن / متعلق به عهد قاجار




بيانيه انجمن حمايت از حقوق دمکراتيک زندانيان سياسي

پول در ازاي اطلاعات
از يک سال پيش اعضاي انجمن حمايت از حقوق دمکراتيک زندانيان سياسي که در داخل کشور به فعاليت مشغول هستند به انحائ مختلف تحت فشار وزارت اطلاعات قرار گرفته اند ،فريدون حامدي،فيروز عزيزان،محبوب عليپور،و.... بسياري ديگر به اتهام همکاري با انجمن توسط ستاد هاي خبري وزارت اطلاعات احظار و مورد اذيت و ازار قرار گرفته اند حتي دبير اجرائي آقاي فضائل عزيزان تيز عليرغم اينکه بيش از دو سال است در خارج از کشور به سر ميبرد به صورت غيابي به شش سال حبس محکوم کرده اند،انجمن حمايت از حقوق دمکراتيک زندانيان سياسي ضمن محکوم کردن اين نوع فشارها و اذيت و ازارها مصمم تر از پيش در جهت دفاع از حقوق انساني و اوليه مردم ايران و بويژه حقوق ندانيان سياسي به راه خود ادامه داده و از همه نهادها و مراجع حقوق بشري در خواست مساعدت و همکاري در جهت افشاي هر چه بيشتر موارد نقض حقوق بشر را دارد.
،همچنين اين انجمن به اشخاصي که که اطلاعاتي در مورد فساد مالي و اخلاقي و يا هر نوع اطلاعاتي از جنايتها و موارد خلاف انساني مقامات ج.ا. را دارنددعوت ميکند تا با تماس با اي ميل انجمن در ازاي دريافت وجه نقد اين اطلاعات را در اختيارمان قرار دهند.اطلاعاتي که که در اختيار انجمن قرار ميگيرد در فواصل زماني مختلف در اخيار مردم قرار خواهد گرفت،
در هر کجاي دنيا که هستيد انجمن امادگي دريافت اطلاعات و پرداخت وجه نقد توافقي را دارد
انجمن حمايت از حقوق دمکراتيک زندانيان سياسي anjomanhemayat@yahoo.com

اخراج کارگر جوان به خودکشي وي ختم شد


کارگر جواني که کارفرمايش وي را از کار بيکار و اخراج کرده بود از طبقه هشتم يک برج خود را به پايين انداخت.به گزارش خبرنگار"ايلنا" ساعت 18 روز گذشته از طريق کلانتري 125 يوسف‌‏آباد به بازپرس کشيک ويژه قتل تهران اطلاع داده شد جوان 25 ساله‌‏اي با هويت «محسن» از طبقه هشتم يک برج سقوط کرد و در دم جان سپرد.کارفرماي متوفي که در محل حضور داشت در بازجويي‌‏هاي صورت گرفته توسط پليس آگاهي گفت: چندي قبل «محسن» به عنوان کارگر در اينجا مشغول به کار شد اما بنا به دلايلي او را اخراج کردم او تصور مي‌‏کرد من قصد داشتم حقوقش را پرداخت کنم و پس از اعلام اين جمله که خودکشي مي‌‏کند خود را به طبقه هشتم رساند و دست به خودکشي زد.تحقيقات به روي اين پرونده ادامه دارد.

شناسایی 18881 ایدزی در ایران


۲۸ دي ۱۳۸۷
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا اول دی امسال 18881 نفر که ویروس ایدز به بدنشان وارد شده است درکشور شناسائی شده اند که 93/5 درصد آنان مرد و 6/5 درصد زن هستند.به گزارش واحد مرکزی خبر، 39 و 6 دهم درصد مبتلایان به HIV در گروه سنی 34 ـ 25 سال قرار دارند که بالاترین نسبت در بین گروههای سنی را به خود اختصاص می دهد.علل ابتلا به ایدز در بین مواردی که از سال 1365 تاکنون در کشور به ثبت رسیده است به ترتیب تزریق با وسایل مشترک در مصرف کنندگان مواد، (3/69 درصد) ، رابطه جنسی (8 درصد) ، دریافت خون و فرآورده های خونی (3/1 درصد) و انتقال از مادر به کودک 6 دهم درصد بوده است.در مقایسه این آمار با مواردی که ابتلاء آنان در سال 1387 گزارش شده است، اعتیاد تزریقی حدود 78 درصد برقراری روابط جنسی 8 /11 دهم درصد و انتقال از مادر به کودک 6 دهم را تشکیل داده است.راه انتقال در 9 درصد موارد شناسایی شده در سال جاری نامشخص بود.

ویدئو جسد حمید رضایی



فعالین حقوق بشر در ایران
در این ویدئو جسد حمید رضایی ، نوجوان کشته شده در درگیریهای اخیر همایونشهر را مشاهده می نمائید. منابع دولتی مرگ وی را در اثر اصابت گلوله اسلحه شکاری ذکر مینمایند اما شاهدان این موضوع را رد نموده اند.
http://www.youtube.com/watch?v=ZUaKq_U6tYs

مصاحبه تلويزيون پارس با فضائل عزيزان در مورد وضعيت اپوزيسيون


دوشنبه، 16 دی ماه 1387 برابر با 2009-01-05

فضائل عزيزان از سوي شعبه اول دادگاه انقلاب به شش سال حبس محکوم شد























براي ديدن حکم دادگاه در ابعاد بزرگتر روي آن کليک کنيد

اسراييل احتمالا بعد از غزه و قبل از 20 ژانويه به ايران نيز حمله خواهد کرد

حقوق انسانی و اولیه بشر/به دنبال حمله اسراييل به نوار غزه نيرو هاي نظامي ايران در حال آماده باش قرار گرفته اند،يک گزارش کاملا موثق نيز حاکي از مجهز شدن ايران به سیستم های موشکی دفاع ضدهوایی اس-۳۰۰ ميباشد،بنا بر گزارش هاي متعدد دريافتي اين احتمال که که اسراييل بعد از سرکوب و تضعيف حماس بلا فاصله به ايران حمله کند بسيار قوي و محتمل ميباشد،پيشتر نيز برخي گزارشات پراکنده در مطبوعات غربي و آمريکايي از احتمال حمله اسراييل به ايران تا قبل از بيستم ژانويه متذکر شده بودند.

تصویر -سوزاندان عکس شیرین عبادی توسط بسیجی ها به بهانه نقض حقوق بشر در فلسطین


























شهناز غلامی، روزنامه نگار آذربایجانی، در اثر اعتصاب غذای دو هفته ای در زندان تبریز بیهوش شده است!

خانم شهناز غلامی، روزنامه نگار آذربایجانی و صاحب وبلاگ Azarwomen.blogfa.com دو ماه قبل دستگیر و با قرار بازداشت موقت مدتی در اطلاعات و سپس در زندان تبریز در بازداشت بوده است. ایشان از دو هفته قبل 29/9/87 به علت صدور قرار بازداشت موقت که هیچ تناسبی با نوع اتهام وی ندارد و همچنین به دلیل نگهداری اش در بند زندانیان خطرناک و معتاد زن و عدم امکان استفاده از وسایل گرمایشی و طولانی بودن دوره ی بازداشت موقت اش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بود که به علٌت عدم پاسخ و رسیدگی به خواسته هایش اعتصاب غذای خود را ادامه و ظهر پنج شنبه حالش به وخامت گرائیده و تا این لحظه در بیهوشی کامل به سر می برد و مسئولین زندان هیچ گونه توجهی به وضیعت به وجود آمده اش نکرده اند.این در حالی است که خانم شهناز غلامی مسئول نگهداری ، از مادر پیر و بیمار و علیل و دختر ده ساله اش که پس از فوت شوهرش نیز هست و با بازداشت خانم شهناز غلامی، مادر و دختر خردسالش نیز در وضیعت مبهم و نامساعدی به سر می برند. متأسفانه پوشش مناسبی نیز نسبت به دفاع و حمایت از حقوق خانم شهناز غلامی از سوی ارگان ها و سازمان های مدافع حقوق بشر به عمل نیامده است!

واکنش مردم انگلستان به پیام تبریک احمدی نژاد در شب کریسمس(برگرفته از بلاگ بادبان)

تصویری از آق محمود که در شبکه 4 انگلیس پخش نشد

مژده ی خامنه­ای!

چندی پیش خامنه ای اشاره­ای به شاه سلطان حسین كرد كه همه دریافتند مقصودش خاتمی است. ولی سخن وی معنایی فراتر از تسویهٌ حسابهای داخلی نظام اسلامی داشت.

از روز اول بسیاری حكومت اسلامی را با شاهنشاهی صفوی مقایسه كرده اند، چه از دیدگاه علمی و چه به قصد جدل سیاسی و محض انگشت نهادن بر منحط بودن این نظام و چشم انتظاری سقوط مفتضحانهٌ آن. سخن خامنه ای را باید از این نوع دوم شمرد، گویی وی بر خلاف خواست خود و به صورتی كمابیش ناخودآگاه امید میلیونها ایرانی را بیان كرده و به آنها نوید سرآمدن انتظارشان را داده است.

شاه اسماعیل به عنوان منجی مذهبی شیعی به میدان سیاست ایران وارد گشت ولی پیشینهٌ تاریخی كشور، اهمیت ایدهٌ ایران و پیوند مردم این خطه با تنها چارچوب سیاسی كه برای حیات خویش معتبرش می­شمردند وی را به سرعت به پادشاه ایران تبدیل كرد و اقتدار سیاسی وی را بر اوهام مذهبی اش چرباند. دو قرن طول كشید تا آن خیالات دوباره تقویت شد و از طریق نفوذ ملایان در دربار صفوی شكل نوینی پیدا كرد. اگر اول بار بازوی بنیانگذار سلسله را قوی و شمشیر كشورگشایی وی را تیز كرده بود این بار هم دست وارث وی را لرزان كرد و هم تیغش را كند.

ادعای و ادای منجی بودن خمینی را همه به یاد داریم و ناچاریش از گردن گذاشتن به فرمان سیاست را نیز به همچنین. چندین سال است تماشاگر انحطاط نظامی هستیم كه وی بنیاد نهاد و به عیان می­بینیم كه چگونه از تسلط آن بر خودش و بر جامعه كاسته می­شود. مرگش را كه خامنه ای هم مژده می­دهد شاهد خواهیم بود.

ایران لیبرال