نوشتاري در باب: ناپديد شدن شهرام اميري در عربستان و عليرضا عسگري در ترکيه،مرگ مشکوک پروفسور اردشير حسن پورر در تهران و .

سرويس سياسي پایگاه خبری:حقوق انسانی‌ و اولیه بشر

وزير امور خارجه ايران،منوچهر متکي آمريکا را در ناپديد شدن شهرام اميري دخيل ميداند،او در در ماه ژوئن در مکه ناپديد شده است.اميري که بنا بر گزارش رسانه هاي حکومتي استاد دانشگاه مالک اشتر معرفي گرديده در واقع يکي از کليدي ترين دانشمند هسته اي ميباشد که در زمينه مسايل هسته اي تحقيق و تلاش ميکرد.باور عموم بر اين است که وييکي از چهره هاي ممتاز و برجستهسپاه پاسداران ميباشد که کنترل برنامه هاي هسته اي را بر عهده داشته است.
صرف نظر از گزارشات متعد رسانه هاي دولتي جمهوري اسلامي که همگي آمريکا را در اين ناپديد شدن و دستگيري!دخيل ميداند،بايد فارغ از هر گونه جهت گيري جانبدارانه اذعان کرد که اين سلسله از آدم رباييها و يا دستگيري ها و يا هر آنچه که بر آن نام دهند برنامه کاملا مخفي با مشارکت سيا و موساد به منظور جلوگيري از پيشرفت برنامه اتمي ايران ميباشد که با ربودن عليرضا عسگري در دسامبر 2007 در ترکيه شروع و با قتل دکتر اردشير حسين پور در تهران و ربايش شهرام اميري در عربستان همچنان ادامه دارد...
سرويس برون مرزي اطلاعات اسرائيل (موساد)جنگ مخفي عليه برنامه هاي هسته اي ايران را بنا بر دلايلي که به زعم خود موجه ميداند و اهداف اوليه نيز ربايش و قتل دانشمندان هسته اي ايران ميباشد تشديد کرده است.
(طرح ترور) طرحي است که در گذشته نيز اسراييل به منظور از بين بردن دشمنان خود و جلوگيري از گسترش تجهيزات و سلاحهاي کشتار جمعي ،از آن به کرات استفاده کرده است که در ادامه به برخي از نمونه ها به اجمال ميپردازيم:
1_ در سال 1980 ماموريت اسرائيل کشتن اشخاص کليدي مرتبط در برنامه هاي هسته اي صدام حسين در عراق بود که بنا بر گزارشات منشره علني حداقل سه تن از برجسته ترين دانشمندان عراقي کشته شدند.
2_همچنان ظن بسيار قوي وجود دارد که موساد در کشتن چندين دانشمند هسته پاکستان در اواخر سا 1980 دست داشته است،دست کم مسموم و کشته شدن دو تن از انان به منظور جلوگيري از آنچه که اسراييل آن را گسترش(بمب اسلامي)ميخواند محرز و مسلم است.
هيچ گاه موساد به اين اخبار و گزارشات پاسخي نداده است،اما آنچه که واضح است اينست که عمليات مخفيانه اسرائيل با همکاري و حمايت ايالات متحده براي از ميان بردن عناصر کليدي مرتبط با برنامه هاي اتمي ايران متمرکز گرديده است.
منابع اطلا عاتي آمريکا اخيرا در اظهار نظري گفته اند که عمليات مشترک موساد و سيا بر عليه برنامه هاي اتمي ايران،شور بختانه با شکست مواجه شده است اما تلويحا اظهار کرده اند که آنها دست کم بر روي يکي از مقامات رسمي ايران موفقيتهايي را داشته اند،که محتمل است منظور آنان مرگ مرموز پروفسور اردشير حسين پور يکي از عناصر کليدي مرکز غني سازي اورانيوم اصفهان ميباشد، که اين بزرگترين دانشمند هسته اي در زمستان 2007 بنا بر رسانه هاي داخلي ايران بر اثر گاز گرفتگي !!در گذشت(لينک خبر در فارس نيوز)
به ويژه اينکه خبر فوت او شش روز بعد از مرگش منتشر گرديد که اين امر نيز بر ترديد ها و گمانه زني ها افزود.
بنا بر منابع اطلاعاتي کشور هاي عربي،برنامه هاي آمريکا در جهت جلو گيري از گسترش سلاح هاي اتمي ايران، توسط کشور هاي عربي سني مذهب و عربستان و اردن که از احتمال گسترش بنياد گرايي شيعه هراسانند مورد حمايت اطلاعاتي و تدارکاتي قرار دارد

0 comments: